Trabant - историята на автомобилната марка. Историята на автомобила Trabant All xf, където се използва автомобил Trabant

Трабант е автомобилният символ на ГДР. След войната, когато Германия е разделена между две враждуващи идеологически и икономически държави, а Източна Германия попада под контрола на СССР, в германския град Цвикау е организирано предприятие за производство на автомобили на базата на национализираните заводи Horch и Audi. По-късно е организирано съвместно предприятие под името Industrieverband Fahrzeugbau (1948).

Правителството на ГДР реши на базата на това предприятие да започне масово производство кола на хората(въпреки че в началото произвеждаше потребителски стоки). Първият социалистически автомобил, произведен в отворените пространства на контролираното от Германия пространство в ерата на завладяването на СССР, се нарича Trabant („Сателит“). Обявен е конкурс за най-добро име за нов автомобил и всички 6000 служители на завода, който произвежда нова коладоброволно е участвал в него.

През есента на 1957 г. първият Трабант слиза от конвейерите. Външно тази кола приличаше на някакво по-малко копие на своите роднини извън Желязната завеса. Късо тяло, висок покрив, смешни задни калници - всичко това направи Trabant запомнящо се и интересно превозно средство. Тази кола имаше скромни размери (само 3,37 метра дължина), четирима души лесно можеха да се поберат в нея, а също така беше доста просторен багажник. Тази малка кола тежеше само 620 кг, а тялото не корозира, тъй като не беше метал.

Освен необичайно външен вид, Специално вниманиезаслужава каросерията на тази кола. В следвоенна Германия, в нейната социалистическа част, просто имаше катастрофална липса на метал, но въпреки това Съветите направиха кола. В автомобила Trabant само рамката за каросерията е направена от стомана, а всичко останало е направено от памучни отпадъци, които са импрегнирани с лепило.

Резултатът беше материал (дуропласт), който приличаше на пластмаса, но ако почукате по него, имате усещането, че е картон. Дуропласт беше обмислен иновативна технология. Беше много евтин материал, така че колата постоя малко и всеки работещ можеше да си я купи.

Не е изненадващо, но виетнамците свършиха по-голямата част от работата по сглобяването на автомобила, а самата технология не се е променила от 30 години. Също така си струва да се отбележи, че автомобилът Trabant е разработен на базата на известния тогава автомобил от производителя DKW и следвоенни автомобили IFA. Автомобилът Trabant се предлагаше в две версии - като седан и комби, имаше и луксозна версия, която имаше отопление заден прозорец, отпред и отзад фарове за мъгла. Прави се и под формата на кабриолет, трактор, лимузина и дори военен джип. Под капака имаше двигател с обем приблизително 0,6 литра и капацитет от 18 литра. c (предно задвижване и четири скорости механична кутияпредавки). Такъв слаб двигател не пречи на ускоряването на автомобила до 90 км / ч (Trabant консумира 6 литра на 100 км.).

Окачването на напречните пружини се справи добре с дефектите на пътя, но не можете да го наречете удобно каране, ако асфалтовата повърхност трябва да бъде ремонтирана. В интериора на тази кола всичко е аскетично. Що се отнася до охранителната система или нещо подобно в Трабант, нея я нямаше и при катастрофа с всякаква скорост колата буквално се разваля пред очите ни. Едно време тази кола беше много популярна, след това всички я забравиха. Въпреки факта, че Trabant имаше редица недостатъци, тази кола беше взета сериозно на Запад и за да не стане внезапно популярен сред тях, бяха пуснати Austin Mini и Renault 4.

Въпреки това, автомобилът Trabant, за разлика от своите конкуренти, беше евтин, малко над 7 хиляди марки (средна заплата 400 марки на месец). Въпреки своята пластичност правилна работаТрабантът се отличаваше със своята специална оцеляване. Както във всички социалистически страни налични автомобилиподредени, същата съдба докосна и Трабант.

За специални социалистически постижения партията би могла да издава извънредно или да допринесе за закупуването на нов автомобил Трабант. Интересен факт е, че хората, които мечтаеха за Трабант, оборудвани гаражи, придобиха инструменти за ремонт и можеха да стоят на опашка около 13 години. Продаден е употребяван трабант (невъзможно е да се продаде, затова издадоха пълномощно за много пари) на спекулативна цена, която надвишава заводската, докато държавата се бори със спекуланти. Също така не беше много лесно да се купят части за тази кола, тъй като самата кола беше произведена в максимални граници и не остана абсолютно никакво време за производството на части, така че който имаше възможност да закупи поне част, той купи няколко в резерв и след това разменени за липсващи детайли. Трабант се изнасяше в социалистическите страни. лагери.

Що се отнася до модернизацията, тя беше обмислена още в средата на 60-те, но това беше само леко увеличение на мощността на двигателя. В средата на размразяването беше решено да се смени отново двигателят, беше планирано да се поръча двигателят на FRG, но тези опити бяха неуспешни. С падането на Берлинската стена падна и търсенето на автомобила Trabant, хората вече не се интересуваха от тази кола, интересуваха се от висококачествени европейски автомобили. По това време малко над 3 милиона трабанти са слезли от поточните линии.

В средата на 90-те години заводът в Цвикау спря, производството на автомобили беше прекратено. След известно време заводът е върнат на потомците на Horch и Audi, а целият персонал е уволнен.

Сега Trabant е рядкост, в Германия се използва за забавление на туристи. Сега в Германия (и в някои други страни по света) има автомобилни клубове, посветени на тази кола. Истинските фенове на този автомобил се събират в Цвикау веднъж годишно, за да отпразнуват следващата му годишнина и да си спомнят младостта.

През 2000-те Германия проведе социална проучване сред бивши собственици на Trabant и сред тях малко повече от половината се съгласиха да закупят актуализиран Trabant, ако бъде произведен. В резултат на това група ентусиасти купиха правата за автомобилната марка Trabant и през 2009 г. на автомобилното изложение във Франкфурт беше демонстрирана концепцията на електрическия автомобил Trabant NT (елементите на тялото бяха направени от същата, но по-модерна пластмаса).

Уви, тази кола не влезе в серията поради липса на пари. На това, най-вероятно, историята на социалистическата кола на хората в Германия все още не е приключила, защото в Африка мислят да пуснат възроден Trabant за бедни африкански семейства, докато цената няма да надвишава 3 хиляди долара.

Модификации на Trabant 601

Trabant 601 0.6MT

Odnoklassniki Trabant 601 за цената

За съжаление този модел няма съученици...

Отзиви на собственика Trabant 601

Трабант 601, 1989 г

Това е чудо Немско производствопопадна в ръцете ми почти случайно. По пътищата бивш СССРИзползваните "Трабанти" се появяват едва след изтеглянето на съветските войски от обединена Германия. Служителите носеха вещите си с тях, но някои фирми получиха най-новите чисто нови коли по бартер. И скоро стана ясно, че Trabant 601 не е кола за нашите разбити пътища и не за нашия климат. Но в Германия, въпреки жестоката конкуренция, около 100 000 Trabant 601 остават в движение и до днес.Полупластмасовото тяло е жилаво като плевел. Евтино и весело. Под капака "брутално чудовище" е 2-тактов, 2-цилиндров двигател с отделни карбуратори и намотки, с обем до 600 ml, няма бензинова помпа, резервоар под капака, маслото се смесва с бензин. Бордовото напрежение е 6 волта. Създаден е от педантичния немски народ под зоркия поглед на СССР и НКВД, във връзка със забраната на тежката индустрия. носещо тялои каси на вратите - стоманени, външния каросерия е прототип на въглеродни влакна - целулоза и смола. Машината е забавна, произведени са били цели два милиона осемстотин осемдесет и половина. Trabant 601 има много недостатъци в дизайна, но предпочитам да си затварям очите за всичко това, тъй като колата е легенда.

Предимства : харизма. Компактен. Интересно. Забавен.

недостатъци : трябва да си затваряте очите за недостатъците на такива автомобили.

На 30 април 1991 г. последният автомобил Trabant излиза от портите на завода VEB Sachsenring в Цвикау, Германия. За целия свят това събитие се превърна в символ на окончателното поражение на социалистическия режим в Германия, а и в цяла Източна Европа. Ако пропуснем политическите нюанси, то преди 20 години приключи животът на една от най-любопитните коли на миналия век. През живота си малкият Трабант е видял всичко: бремето на популярността, необоснованите обвинения и дори яростната омраза.

Относно бомбите и дуропласта

Трабантът дължи много на погрешните изчисления на американските военни стратези. Янките се надяваха, че индустриалният град Цвикау, известен с богатите си находища на въглища, както и с автомобилните заводи на Audi и Horch, ще отиде при западните съюзници след разделянето на Германия. Ето защо, след като събориха Дрезден със земята, американските бомбардировачи пощадиха Цвикау. Но, както се оказа, тази малка точка на картата е ценна и за СССР, така че в крайна сметка Цвикау се озовава в съветската зона на окупация. Скоро бившият завод на Audi, който стана част от държавния инженерен конгломерат IFA (Industrieverband Fahrzeugbau, или по-просто, Индустриалната асоциация за създаване на автомобили), възобнови производството на автомобили.

Въпреки това IFA F8, представен на търговското изложение в Лайпциг през 1948 г., е копие на предвоенния DKW F8. Добра кола с двутактов двигател течно охлажданев никакъв случай не би могло да се нарече остаряло. Но G8, подобно на модела F9, който последва, имаше недостатъци от различен порядък. Факт е, че за тяхното производство е бил необходим метал. Много метал. По това време ГДР изпитва недостиг на валцуван лист, тъй като традиционните доставчици на желязна руда се намират извън страната: в Полша и Западна Германия. От своя страна, СССР, богат на природни ресурси, трудно можеше да задоволи собствените си нужди от метал. Така че най-добрите умове на Германската демократична република набързо започнаха да му търсят заместник.

И скоро местната химическа индустрия намери отговора. Оказа се, че в резултат на термична обработка карболовата киселина (фенол), смесена с втвърдител под формата на текстилни отпадъци, се превръща в евтина, лека и много издръжлива пластмаса. Освен това материалът, който получи името "Duroplast" (от латински Dura - издръжлив), за разлика от фибростъклото, може да получи желаната форма с помощта на преса за щамповане.

За първи път "дуропластични" панели се появиха на качулките на по-късните копия на IFA F8. В Цвикау бяха доволни от експеримента и следващия моделпървоначално е разработен с помощта на "дуропластична" технология.

Sachsenring P70, който дебютира през 1955 г. (автомобилният завод е кръстен в чест на близката състезателна писта), беше доста елегантен и много модерен „дуропластичен“ корпус за онези времена, поставен върху рамката на същия IFA F8. 700-кубиковият 22-конски сили "седемдесет" беше произведен в три версии: седан, комби и дори много красиво купе, но производството скоро беше съкратено. Само за четири години бяха пуснати малко повече от 36 хиляди копия на P70 (между другото, буквата P в индекса не означава пластмаса, както може да очаквате, а Personen, тоест „пътник“). Първо, за обикновен жител на Източна Германия колата се оказа твърде шик и твърде мощна, но най-важното е, че е замислена с една конкретна цел - да се тества технологията "дуропласт" в мащаб на масово производство. Сега, след като свърши работата си, P70 трябваше да отстъпи място на истинския народен автомобил.

Братът на астронавта

Разработването на модела, който влезе в историята под името Trabant, започва в началото на 50-те години. Злите езици твърдят, че първоначално немските дизайнери са създали триколесна моторизирана карета, която само случайно се е превърнала в автомобил. Това обаче съобщава по този въпрос вестник Economics in the Automotive Industry, прес-органът на автомобилната индустрия на ГДР: „Малката кола не предполага примитивен дизайн. Като средство за транспортиране на работници и служители, тези машини трябва да имат адекватни характеристики на шофиране и достатъчна степен на комфорт.

Да кажем, че 2-цилиндров двутактов двигател имаше само пет движещи се части. Нямаше клапани, разпределителен вал, ангренажен ремък. Също така нямаше маслена помпа - за смазване по време на зареждане, малко количество масло се добавяше директно в резервоара. накрая, въздушно охлажданеотървах се от водната помпа. Гарантирана простота на дизайна висока надеждност. Всъщност какво има да се счупи нещо? Въпреки това, дори ако двигателят е "уловил клин", това не означаваше края на света. След като развийте само пет болта и разкачихте маркучите с проводници, лекият и компактен мотор беше изваден от под капака за един или два. Нищо чудно, че някои собственици носеха резервен двигател в багажника! Да не забравяме и за "дуропластовото" тяло, напълно безразлично към корозия. Оттам идват краката на феноменалния трабант – според статистиката средната продължителност на живота на бебето е била 28 години!

Бог не е дал наследник

И разбира се, през целия му живот, различни промени и подобрения постоянно се правят в дизайна на машината. И така, още през есента на 1958 г., само няколко месеца след дебюта, Trabant получи леко модернизиран двигател с мощност 18 к.с. с., след известно време се появиха напълно синхронизирана 4-степенна скоростна кутия и приятни малки неща като отопление на задното стъкло, сгъваеми седалки, които образуват легло, дву- и трицветни опции за цвят на каросерията. През октомври 62 г. под капака се появи нов 600-кубиков двигател, развиващ 23 к.с. s., а шест месеца по-късно, на конгреса на Комунистическата партия на ГДР, беше представена и рестайлинг версия - Trabant P601. Именно той ще се превърне в най-масовата версия на модела без големи променидоживеят до 90-те.

Забавното е, че 601 първоначално е замислен като преходен модел, който трябваше да бъде заменен от напълно ново поколение Trabant не по-късно от 1967 година. Но с наследниците на "дуропластичния" сателит определено не беше късметлия.

Още в началото на 60-те години Trabant P602 с каросерия хечбек е създаден в бюрото за напреднали разработки на народното предприятие Sachsenring. Уви, любопитният проект не намери разбиране сред ръководството. Друг обещаващ миникар също беше съсипан, въпреки че P603 имаше всички шансове да се превърне в общоевропейска сензация. Представете си хечбек с три врати с лека и издръжлива каросерия от Duroplast, 4-местен интериор и най-новите 500cc ротационен бутален двигателВанкел с вместимост 55 литра. с. И това беше през 1968 г., четири години преди дебюта на Renault 5 и FIAT 126! Проектът обаче беше закрит по инициатива на влиятелен член на Политбюро на ГДР. Гюнтер Митаг, който ръководеше икономическите въпроси, смята това нова колапо-лесно е да се създаде чрез съвместните усилия на конструкторските бюра на Trabant, Wartburg и Skoda. И така, пет и половина милиона марки, инвестирани в разработката на P603, отидоха на вятъра и нищо добро не излезе от съвместния чешко-германски проект, както може да се досетите.

Лесно е да загубите броя, когато изброявате планираните, но никога не родени наследници на Trabant. Амбициозните проекти на компактните люкове P610 и P760 потънаха в забвение, музейните експонати останаха дизелов варианти модел P1100, друг хечбек с двигател на Skoda. Както се казва, инженерите предлагат, но партията разполага. Ръководството на ГДР не виждаше сериозни основания за ускоряване и най-вече финансиране на разработването на нови модели - в края на краищата 601-вият, който ставаше остарял пред очите ни, продължаваше да се продава като топъл хляб. Така беше и през 60-те, и през 70-те и през 80-те...

Последният забележителен епизод в биографията на модела датира от 1989 година. Когато отношенията между Източна и Западна Германия започнаха да се затоплят, Trabant най-накрая успя модерен двигател. 1,1-литровият, 45-конски сили, четиритактов, редови четири от Volkswagen значително подобри както динамиката - максималната скорост се е увеличила до 135 km / h - и екологичните показатели. Но вече беше твърде късно.

В негова защита

По това време остарелият трабант се превърна в безжалостна изкупителна жертва, върху която хората, уморени от прелестите на социализма, можеха безболезнено и без последствия да вземат душите си. Каквото и да направиха с нещастната "дуропластична" малка кола! И го разглобиха за сувенири, изрисуваха го като клоун, изгориха го и го изхвърлиха от мостовете. Но още по-болезнено бият колата с една дума. В края на дните си „придружителят” трябваше да чуе много обидни глупости за себе си.

Всичко му беше запомнено: от отравяне на атмосферата двутактов двигатели пластмасова каросерия, която според някои "специалисти" не е оставила шанс на водача и пътника да оцелеят при сблъсък със скорост от само 40 км/ч, до лошо управление и "дуропластични" панели, виждате ли, не подлежи на рециклиране.

Всички тези приказки бяха взети за чиста монета и моментално разпространени от слуховете на хората, почернявайки славата на нещастното бебе. Танцувайки върху костите на победения символ на социализма, никой не искаше да стигне до дъното на истината. Но публикувано в немската преса сравнителен анализкраш тестовете на Trabant и неговите преки конкуренти, включително Renault Twingo, Daihatsu Cuore, FIAT 500, ясно показаха, че по отношение на пасивна безопасност 601 по никакъв начин не е по-нисък и някъде превъзхожда много по-младите съперници. Що се отнася до управлението, Trabant премина безпроблемно така наречения "Moose Test" - високоскоростно пренареждане, което се превърна в непреодолима пречка за Mercedes-Benz A-classпърво поколение. И накрая, проблемът с рециклирането на тялото се оказа твърде раздут. Още през 80-те години те се научиха да правят евтини и здрави тротоарни блокове от натрошени „дуропластични“ трохи.

Дните на колата обаче бяха преброени. И най-досадното е, че дори у дома във фабриката в Цвикау, Trabant вече не се приемаше сериозно. В противен случай последното копие на модела, направено от Sachsenring, нямаше да се окаже комби в момичешко розово...

Историята не иска да завършва с минорна нотка. Да, и няма нужда от това. Днес, 20 години по-късно, когато повечето „прелести“ на социалния режим са изчезнали в дълбините на паметта, за старите времена се помнят само хубави неща. Сега Trabant вече не е най-големият враг на прогресивното човечество и дори не е символ на отминали дни, а просто очарователна и сладка малка кола, която предизвиква пристъп на носталгия, а не необмислена агресия. Фен клубовете на собствениците на пластмасовия сателит са пръснати из цяла Европа, а Трабант има своите фенове отвъд океана. Така че историческата справедливост може да се счита поне за частично възстановена.

Както знаете, името на новоизработената кола е дадено от значимо събитие - изстрелването на съветския спутник в космоса през 1957 г. Всъщност Trabant на немски означава "сателит". Производството на автомобила започва през същата 1957 г автомобилна фабрикав Цвикау (вече говорихме за това в ревюто на колата Wartburg), колата имаше индекс P50 и беше малко по-различна от обичайното ни изображение. (Заслужава да се отбележи, че прототипът P50 изглеждаше доста грозен, така че Trabant имаше късмет с дизайна до известна степен).

Трабант първо поколение. Модел P50


Емблемата на Траби беше стилизирано изображение на буквата "S", от думата Sachsenring. Цялата компания, която произвеждаше автомобили, се казваше Sachsenring Trabant.

През 1962 г. започва производството на Trabant P60. Сега вместо 18-конски двигател под капака сложиха двигател с 23 конски сили. Двуцилиндров двутактов захранващ блоквсе още се отличава с повишена "предизвикателност", смешно кипи и горивото, поради липсата на бензинова помпа, тече от резервоара в цилиндрите чрез гравитация. Принципно нов двигател Trabi получава само малко преди да бъде спрян от производство - през 1989 г., двигатели от Фолксваген Поло. В това обаче нямаше особен смисъл - остарялата машина в тази форма вече не беше конкурентоспособна на фона на по-напредналите западногермански колеги.

Кабриолет на базата на модела P60. Такава машина не е масово произведена; най-вероятно това е резултат от модификация на Trabant от една от западногерманските фирми.


През 1964 г. Trabi вече се подлага на по-задълбочена модернизация - автомобил с актуализиран външен вид придобива индекс P601, а мощността на двигателя се увеличава до 26 к.с. Името веднага беше дешифрирано с хумор: 600 души стоят на опашка, а един купува. Между другото, твърдението, че колата е имала пластмасова каросерия, не е съвсем вярно. Всъщност той е сглобен от Duroplastic (материал, подобен по свойства на фибростъклото, напълнен с памучни отпадъци), направени са само външни панти, докато самата рамка остава стомана. Корпусите от дуропласт бяха "евтино и ядосано" решение - тогава стоманената ламарина отчаяно липсваше, а такова тяло освен това беше отлична помощ в борбата с корозията. Много собственици на автомобили все още оценяват това качество в своите автомобили.

През 1964 г. до производствена програмасе присъединява комбито Combi.

Обърнете внимание на колата отляво в потока - GAZ-24 "Волга"!

По време на дългия си живот на поточната линия колата придоби огромен брой прякори, включително: „мотоциклет за четирима с обща каска“, „състезателен картон“, „куфар за бежанци“ и много други.

През 1965 г. се появява Trabant Kubelwagen - военно превозно средство с опростено покритие и мек покрив. По-късно на негова основа се създава Trabant Tramp – своеобразен социалистически отговор на западните „плажни бъгита“. Освен това от осемдесетте години има модификации S и DeLux - "луксозни" версии на Trabi.

Трабант Кубелваген



Трабант беше истински трудолюбив. Служил в полицията...


Пожарникар (кола "пожарна бригада") ...


И дори участва в състезанието!


Типична снимка от седемдесетте: Вартбурги, Трабанти, Жигули, Фиати... Жителите на ГДР имаха повече свобода да избират своите лични превозно средствоотколкото техните колеги в СССР. Чехословашки, полски, югославски, съветски и всъщност източногермански автомобили са били на разположение на германците. В същото време опашката за Trabant понякога достигаше 13 години! Между другото, някои от техните копия все още се озовават в СССР.


Това Trabant Combi е открито в един от дворовете на българския град Балчик през 2009 г.

През 1988 г. колата получава "нормален" двигател от Volkswagen Polo с обем 1,1 литра от 40 к.с. и получава индекс 1.1. Това обаче вече не можеше да спаси производството. По времето, когато предприятието беше закрито, в Цвикау бяха произведени малко повече от тридесет и девет хиляди коли от тази модификация в три каросерии (седан, комби и Тръмп).

В същото време инженерите по време на производството не спират да създават все повече и повече нови прототипи. За производство бяха предложени хечбек, разработен съвместно със Skoda, рестайлинг версия 1.1 и десетки други проекти. Всички обаче по една или друга причина останаха в чекмеджето на масата.

Концепция P603, 1968 г.


P 760, 1975 г.

Прототип на Trabant 1100, 1979 г.


Рестайлинг проект през 1982 г.


Трабант 1.1, 1988г.


През 1991 г. съветската преса премести заслужената кола на почивка...

Всеки Седан Хечбек Комби Кросоувър SUV Компактен ван Миниван Купе Кабриолет Роудстър Пикап Ван Автобус Микробус Камион Самосвал Шаси Трактор Всяко до 500 000 рубли от 500 000 до 600 000 рубли от 500 000 до 600 000 рубли от 500 000 до 600 000 рубли от 500 000 до 600 000 рубли от 000 000 до 00000 рубли 800 000 до 900 000 рубли от 900 000 до 1,0 милиона рубли до 1,000,000 рубли от 1,250,000 до 1,500,000 рубли от 1,250,000 до 1,500,000 рубли от 1,750,000 до 2,000,000 рубли до 2,000,000 рубли от 2,0 милиона до 2,5 милиона рубли от 4,0 милиона до 4,5 милиона рубли от 4,500,000 до 5,000,000 рубли над 5,000,000 рубли Всяко До 3 метра 3 - 3,5 метра 3,5 - 4 метра 4 - 4,5 метра 4,5 - 5 метра 5 - 5,5 метра 5,5 - 6 метра Над 6 метра Всяко До 1,4 метра 1,4 - 1,5 метра 1,5 - 1,6 метра 1,6 - 1,7 метра 1,6 - 1,7 метра 1,6 - 1,7 метра . - 1,8 метра 1,8 - 1,9 метра 1,9 - 2 метра Над 2 метра Люба I До 1,3 метра 1,3 - 1,4 метра 1,4 - 1,5 метра 1,5 - 1,6 метра 1,6 - 1,7 метра 1,7 - 1,8 метра 1,8 - 1,9 метра 1,9 - 2 метра Над 2 метра Всякакви 1 2 3 4 4 8 5 6 7 9 и повече Всякакви 100-200 литра 200-300 литра 300-400 литра 400-500 литра 500-1000 литра Над 1000 литра Всякакви 1 година 2 години 3 години 4 години 5 години Всяко Белгия Бразилия Великобритания Германия Индия Иран Италия Испания Канада Китай Мексико Холандия Полша Русия Румъния Словакия САЩ Тайланд Турция Украйна Узбекистан Чехия Швеция Южна КореаЮжна Африка Япония

Модели Трабант / Трабант

Всички модели 2020 г.: съставаавтомобили Трабант, цени, снимка, тапет, спецификации, модификации и конфигурации, ревюта на собственици на Trabant, история на марката Trabant, преглед на модели Trabant, видео тест драйвове, архив на модели Trabant. Също така тук ще намерите отстъпки и горещи оферти от официални дилъриТрабант.

История на марката Trabant / Trabant

Trabant (пълно име Sachsenring Trabant) е марка източногермански малки автомобили, произведени от народното предприятие Sachsenring Automobilwerke. Трабант (от немски "Спутник") се превърна в един от символите на ГДР. След войната територията на Германия, където се намира град Цвикау, става част от ГДР. Бившият завод в Horch е национализиран и слят със завода на Audi. През 1948 г. тези предприятия стават част от Industrieverband Fahrzeugbau, съкратено IFA. Производството бе възобновено скоро след това. автомобили- Модели IFA F8, прост и утвърден дизайн, който беше минимална модернизация на предвоенния малък автомобил DKW F8 с 2-тактов двигател и дървена рамка. Поради недостига на валцувана стомана в следвоенните години, скоро част от панелите на каросерията започват да се изработват от материал на базата на фенол-формалдехидна смола и отпадъци от производството на памук - „дуропласт“. Небоядисаните панели Duroplast придадоха на тези машини много отличителен вид поради техния кафяв цвят и повърхност, подобна на бакелит.

През 1949-1953 г., в относително малки количества, по-голям и модерен моделс трицилиндров двигател (също двутактов) и изцяло метален корпус. IFA F9 е базиран на предвоенни експериментални разработки на DKW, след което производството на тази линия автомобили е прехвърлено в завода в Айзенах (бившето BMW). От 1955 г. моделът Sachsenring P240 от клас Volga, както и субкомпактен автомобилс 0,7 литров мотор на мотоциклет, който замени остарелия F8 AWZ P70 "Zwickau". Той беше прекият предшественик на Трабанта, имаше и частично пластмасово тяло.

Разработването на Trabant започва в началото на петдесетте. Прототипът е построен през 1954 г. На 8 ноември 1957 г. започва производството на автомобили в завода в Цвикау. нова марка, наречен "Трабант" в чест на лансирания през същата година съветски съюзкосмически спътник. Емблемата е съставена от стилизирана буква "S" ("Sachsenring"). През 1963 г. е усвоено производството на масов модел. Произведени са около три милиона трабанта, което го поставя наравно с такива символи на масовата моторизация като Ford T (въпреки че са произведени пет пъти повече), Volkswagen Beetle или MINI. Трабант се изнася както в социалистическите страни (главно Чехословакия, Полша и Унгария), така и в редица капиталистически страни - например Гърция, Холандия, Белгия, Южна Африка и дори Великобритания. Любопитно е, че само отделни копия на автомобили от този модел попаднаха в СССР. Производството на Trabant е напълно прекратено през 1991 г. Днес Trabant е култов автомобил с фенове не само в бивша ГДРно и в много други страни по света, включително САЩ.


Хареса ли ви статията? Сподели с приятели!