Трабантът на Шиндлер

Легендарният соцавтомобил се преражда като новото "Мини"

Трабантът на Шиндлер

На автомобилното шоу във Франкфурт (13-23 септември) недодяланият трабант, вдъхновил стотици вицове, символ на социализма и впоследствие на обединението на Германия, беше представен след пълна промяна. New Trabi ще иска да паркира в стиловата ниша на "Мини" и новия фолксваген костенурка.


"Трабант" стана икона, след като хиляди източногерманци го използваха, за да пресекат границата между комунизма и свободата след падането на Берлинската стена през 1989 г. Близо 20 години по-късно Клаус Шиндлер, бизнесмен от южната част на Германия, решава, че е дошъл моментът за съживяването на Траби. Той планира да го извади отново като гъзарска кола в ретро стил.


В оригиналната си версия "Трабант" е с двутактов двигател (което го направи популярен като най-дългия автомобил в света - два метра автомобил и десет метра пушилка). Новият Траби ще има фаровете, мигачите и анфаса на прототипа си, но като цяло ще изглежда добре и "мускулест", коментират агенциите. Той е с пет врати, което го прави много по-практичен от неговия предшественик. Идеята е новият модел "Трабант" да бъде с BMW двигател. Разговорите с производители на моторни превозни средства са в ход, съобщава ДПА. Ако стигне до пътя, New Trabi ще струва около 25 000 евро (според други информационни източници цената е почти 50 000 евро).




"Искаме да наблегнем на значимостта на това возило като символ на борбата за свобода", обясни Клаус Шиндлер във Франкфурт. Авторът на концепцията за New Trabi не е някакъв бос от автомобилостроенето, а по-скоро ентусиаст, който оглавява отдела по маркетинг и дистрибуция на "Херпа" - баварска фирма за производство на миниатюрни пластмасови модели на коли и самолети.


Компанията е продала повече от 100 000 реплики-играчки на трабанта, а макетът, представен на изложението във Франкфурт, е в мащаб 1:10 и е в добре познатия и предпочитан от повечето собственици на трабант в ГДР небесносин цвят.


Според Клаус Шиндлер "Трабант" би вървял много успешно в Полша, Унгария и България, където имиджът му винаги е бил по-добър, отколкото в Германия. "Херпа" притежава правата на марката "Трабант", но казва, че пристъпването към производството на обновения автомобил ще зависи от начина, по който стотиците хиляди посетители на автошоуто във Франкфурт ще посрещнат идеята.


През своя сайт http://www.herpa.de компанията дава възможност на всеки да участва в онлайн проучване за това дали и в каква форма да бъде конструиран новият трабант.


Оригиналният Траби беше грозноват и маломощен и въпреки всичко от него бяха произведени 3 милиона бройки. Сглобяването на трабанта в Германия беше официално преустановено през 1991 г. и сега само няколко хиляди екземпляра от култовия автомобил пърпорят по пътищата на страната.